Ann Frida Linnea Jingblad

Smeknamn: För det mesta inget alls, men Fridie i sådana fall. 
Född: 13 juni 1988
Bor: Lund
Utbildning: Nv/Nv på gymnasiet, läser till sjukgymnast på Lunds Universitet


Ett ord som nog beskriver mig ganska bra är sporttokig. Jag älskar allt som har med tävling att göra och det har jag gjort så länge jag kan minnas. Jag har testat på det mesta - bl.a. basket, truppgymnastik, handboll, tennis och ridning - men det är ändå bollsporter och framförallt fotbollen som legat mig närmast hjärtat hela tiden. Jag kommer från en riktig fotbollsfamilj där alla från farfar till lillasyster är mer eller mindre involverade på något sätt.
De senaste två åren har jag spelat för IS Halmia. Jag har tidigare även spelat i BK Astrio och KIF Örebro.
När vi bodde i Örebro gick jag i fotbollsklass i sjuan på högstadiet och hade privilegiet att få träna fotboll på skoltid. Jag hade även turen att få vara med och ta guldmedalj med Wasaskolan i SM samma år.
2003-2004 deltog jag både på SvFF's Elitläger och i Kommunal Cup för Hallands FF.

Utöver fotbollen så har jag alltid haft ett brinnande intresse för djur. Jag har alltid älskat hästar och ridning, framförallt hoppning.
Min första katt "Scotty" fick jag på min 6-årsdag. Tyvärr hann han bara bli 3 år innan han blev påkörd av bussen. När mina kusiners katt fick ungar föll det sig därför naturligt att jag fick min nästa, "Missie". Vid 11-års ålder drabbades hon av cancer och tvingades somna in i min famn.
För några år sedan väcktes mitt intresse för hundträning. Jag längtade efter en egen hund, men det var inte förrän efter "Missies" bortgång som jag kände att det var möjligt att se sig om på allvar. Jag ville ha en pigg och aktiv hund som jag kunde testa på alla möjliga hundsporter med. Den skulle vara uthållig och träningsvillig och trivas med att följa med mig överallt och därav var det även viktigt att den kunde slappna av i olika miljöer. Valet föll utan minsta tvekan på aussien. Den var precis allt jag ville ha.
Ungefär ett år senare föddes sju små underverk i Lerum...

I tre år, från det att jag tog studenten tills dess att jag påbörjade min sjukgymnastutbildning, har jag jobbat på Danske Bank i Halmstad. Där satt jag i kassan hjälpte kunder med allt man kan tänkas göra på banken förutom rådgivning.
När jag var liten var drömmen att bli veterinär. Jag och min bästa kompis Elin skulle öppna en veterinärklinik ihop, med den rättvisa tjänstefördelningen där Elin skulle vara chef, och jag kunde få vara avdelningschef. Vilka tider! Nu är det som sagt sjukgymnastik jag ska inrikta mig på, men det är inte helt omöjligt att det kommer bli en del djur jag tar emot som patienter i framtiden iallafall, det får tiden utvisa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0